Behandlingar

Dermapen

Dermapen är en avancerad nålningsteknik och det senaste genombrottet inom hudföryngring. Dermapen rekommenderas för behandling av åldrad och spänstig hud, fina linjer och rynkor, röklinjer runt munnen och linjer runt ögonen, huduppstramning och hudföryngring, stora porer, ärr (akne, kirurgi och brännskador) samt hudbristningar.

Vad är en dermapen behandling?

Dermapen använder sig av 12 nålar som vertikalt gör hål i huden med en automatisk vibrerande funktion. När Dermapen flyttas över hudens yta stimulerar den till nyproduktion av naturligt kollagen samtidigt som fina microkanaler skapas i huden. Kanalerna ökar hudens upptagningsförmåga av näringsämnen och fukt med ca 80% och säkerställer därmed upptag av behandlingspreparat och kollagenstimulerande effekt djupt ned i huden.

Till skillnad från traditionella microneedling rollers orsakar DermaPen mindre trauma i huden och minimal epidermal (hud) skada, varför smärta och obehag minskar. Detta gör DermaPen till en säkrare och mer effektiv behandlingsform.

Efter behandlingen syns en lätt rodnad ca 1-2 dagar vilket bevisas att behandlingen skapat en inflammatorisk process då mängder av tillväxtfaktorer frigjorts som behöver tid för att nyskapa kollagen och annan reparation av huden. Få eller inga sidoeffekter gör att du direkt kan återgå till normala aktiviteter.

Hur länge tar det innan jag ser resultat?

Vanligtvis kommer du att se resultat redan efter första behandlingen. Mer varaktiga resultat kommer att ske efter 3 till 6 behandlingar (placerade med 4-6 veckors mellanrum). Din huds kondition kommer att fortsätta att förbättras under de närmaste 6-12 månaderna efter en kur av behandlingar och i kombination med rekommenderade hudvårdsprodukter.